Panowie czy tą część można zakupić osobno bez konieczności zamawiania całego plastiku?
Można.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Ja zamiennika nie znalazłem. Podpiąłem się pod drugi czujnik (ten od szafy) i jak na razie śmiga. W przyszłości pewnie jednak będzie go trzeba wymienić.
Pozdrawiam.
Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
4tech, kurde z tego co słyszałem słabo rozbieralny jest ten zamek a jak się to już rozbierze to problem podobno popowraca...tak mi wczoraj powiedział elektryk. Póki co nie wymieniam. Zobaczymy może zaryzykuję z używką...
A ja mam inną usterkę. Klapka ta zaznaczona strzałką zostaje na dole (wciśnięta, zahaczona o element z lewego boku pod tą klapką). Lampka i sygnalizacja na desce działa prawidłowo, a klapa nie chce się zamknąć. Po którymś tam trzaśnięciu klapa niby się zamknie, ale jest luźna . I trzask podczas zamykania słychać "i czuć" bardziej "na twardo", brakuje jej "miękkości" przy zamykaniu. Zawsze po otwarciu ta dolna klapka licowała się z plastikiem, a teraz pozostaje wbita pod ten element z lewej strony, który blokuje jej możliwość powrotu. Na siłę da się ją uwolnić, ale po kolejnym zamknięciu znów wbija się i haczy o ten element. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy wiecie, jak to naprawić? Z góry dziękuję.
krzysiek1974, prawdopodobnie klapę masz źle spasowaną i "krzywo" się zamyka...
Spróbuj wykręcić ciut gumowe bolce po bokach/na dole klapy.
Nie wiem czy pomoże, bo to już trzeba by zobaczyć :wink:
Spróbować nie zaszkodzi
Przy tej plastikowej klapce jest sprężynka, może ona coś się blokuje?
Spróbuj ją wyciągnąć (klapkę) i tam gdzie haczy spróbuj troszkę podebrać. Powinno pomóc. Ja u siebie wymieniłem klapkę bo zawiaski z obydwu stron się połamały, ale na starej klapce widać było, że wcześniejszy właściciel właśnie w ten sposób przy niej kombinował.
Pozdrawiam.
Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Dziękuję Koledzy za odpowiedzi. Klapka haczy o pewien element, który jest i na pewno był wcześniej pod klapką (z lewej strony). Nie da się niczego podebrać, gdyż dotychczas działało wszystko jak należy, a klapka licowała z plastikiem w belce (w krawędzi dolnej otworu) bagażnika. Spróbuję podregulować jak zaproponował 4tech. Może zrobię fotki i poproszę Was o podobne, by porównać z moimi. Coś się zadziało, bo wcześniej działało dobrze, a nagle przestało. Tak więc spróbuję podregulować zamek i zobaczę czy coś to dało. Autko ma niewiele ponad 5 lat i niewiele ponad 60.000 km przebiegu, a denerwujące problemy i usterki zaczynają się już pojawiać... Czy mam się do tego przyzwyczajać?
To podpowiem Ci , że pozostaje tylko wymiana zamka-niestety
Nadmienię ,że miałem podobnie, z tym, że jak wysiadło mi oświetlenie bagażnika to klapka po otworzeniu klapy bagażnika wracało po 1-2 sekundach. Znajomy elektryk podłączył mi czujnik od szafy i światło z bagażnika pod jedno złącze w zamku i teraz klapka wraca natychmiast. Gdzieś na forum czytałem, że ktoś miał podobny objaw do mojego. Znajomy nie wierzył, że może mieć coś wspólnego(podłączenie oświetlenia z szafą) na odbijanie tej klapki gdyż jak twierdził nie ma przy niej żadnego elektrycznego dostępu. Ale ja nadal tak twierdzę gdyż stwierdziłem to osobiście.
Ostatnio jeden z serwisów oferował mi nowy zamek w cenie 130zł. Także jak na razie się łamię i czekam kiedy całkiem wysiądzie
Wtedy nie będzie już wyjścia.
Pozdrawiam.
Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
a tak to chyba powinno wyglądać - siłownik jest wciśnięty, a u mnie stale wysunięty, blokuje tą ruchomą klapkę i co najważniejsze nie zamyka drzwi (mam nadzieję, że za ten link łba mi nie urwą - to nie reklama ) :
Problem polega chyba na wysuniętym serwomotorze centralnego zamka bagażnika. Wysunięty "tłok" powoduje, że element u góry się nie chowa i klapa pozostaje otwarta .
Chciałem zdemontować plastik który jest widoczny na każdym zdjęciu, odkręciłem dwie śrubki z dołu, ale coś jeszcze go trzyma (pewnie jakieś zatrzaski). Nie chcę na siłę szarpać by go nie połamać. Wiecie może jak zdjąć ten duży plastikowy element, do której mocowany jest trójkąt ostrzegawczy? Czy pociągnąć w górę, czy może do przodu?
[EDIT]
Czy ktoś z Was mógłby podpowiedzieć jak powinien działać ten siłownik? Czy powinien się tylko wysuwać (i kiedy), czy może też obracać? U mnie na pewno jest wysunięty bardziej niż na zdjęciu www.skodaczesci.pl, tak że element widoczny od góry wysuwa się do otworu w który wchodzi górna część zamka (z klapy) i blokuję tą klapkę zabezpieczającą przed wpadaniem drobnych przedmiotów.
Z góry dziękuję
[ Dodano: Pią 03 Kwi, 15 20:34 ]
nikt więcej nie pomógł (szkoda, nie mylić z kolegą "szkoda"), ale problem rozwiązany
To może kolega by napisał jak rozwiązał problem? U mnie jest kłopot z otwieraniem. Przez pewien czas zamek łapał za którymś razem, wczoraj bagażnik nie dał się zupełnie otworzyć. Górny zamek był wymieniony w zeszłym roku, więc to raczej nie w nim problem. Pozostaje dolny (chyba).
Ja wiosną miałem podobnie. Pisałem już o tym gdzieś na forum, ale powtórzę.
Był problem z otwieraniem bagażnika (od czasu do czasu coś haczyło), oświetlenie w bagażniku działało ze zwłoką (raz było, raz nie było, innym razem włączało się po kilku - kilkunastu sekundach od otwarcia bagażnika - ruletka), klapka w dolnej belce raz normalnie odbijała a innym razem z widoczną zwłoką, bagażnik po otwarciu pilotem tylko bagażnika powinien sam się zaryglować po opuszczeniu pokrywy ale nie zawsze chciał się zaryglować.
Wszystkie te mankamenty są ze sobą powiązane i problem był w zamku klapy bagażnika. Środkowy przycisk w zamku uruchamia po kolei 2 mikro styki, które lubią się sklejać.
Naprawa przebiegła bez rozbierania czegokolwiek :!: . Wszystkie ruchome i przesuwające się części pod klapką (przez otwór na klapkę) oraz zamek w pokrywie zostały spryskane WD40. Po kilku dniach zamek w pokrywie dodatkowo spryskałem kontaktem do połączeń elektrycznych. Następnego dnia przez kilkanaście minut osuszałem zamek w pokrywie sprężonym powietrzem z kompresora. Od następnego dnia wszystko wróciło do normy i działa jak należy (ryglowanie, oświetlenie, klapka).
A u mnie jest jeszcze inny problem, który narastał od ponad roku - podniesienie klapy bagażnika nie jest wykrywane. Rezultatem jest to, że gdy odblokuję centralny zamek pilotem i w pierwszej kolejności otworzę bagażnik (nie otwierając drzwi do kabiny), to po 15-20 sekundach następuje wyłączenie światła, a centralny zamek z powrotem się rygluje. Taki sam efekt gdybym w ogóle nie podniósł klapy - wówczas ryglowanie jest samoczynne, bo samochód uznaje, że został odryglowany przypadkowo i zamyka się z powrotem. Wszystko z powodu niewykrycia faktu uchylenia klapy bagażnika.
Jutro jadę do ASO na większą robotę, a przy okazji każę i ten problem(ik) rozwiązań. Wstępna diagnoza to oczywiście zamek klapy bagażnika. Przy tej sposobności będą również robierać klapę, aby połączyć przewód płynu spryskiwacza, bo ten już od dawna leje się do klapy zamiast na szybę - pierwsza usterka Skody, ale raczej nie wpływająca na statystyki ADAC
czy po podniesieniu pokrywy bagażnika wyświetla się ikona na tablicy "otwarty bagażnik" (o ile masz taką ikonę)?,
jeżeli nie świeci ikona - to sprawa jednego mikro styku w zamku ryglującym na pokrywie bagażnika (ten na dole pokrywy) - spróbuj go rozruszać tym środkowym przyciskiem w zamku (można go wciskać palcem, nic się nie stanie) i użyj do przeczyszczenia kontaktu do połączeń elektrycznych w sprayu (obficie) a później porządnie wydmuchaj z zamka sprężonym powietrzem.
Generalnie ASO i elektrycy nie robią nic przy zamku, tylko kwalifikują go do wymiany. Wystarczy prawdopodobnie tak jak u mnie przepłukanie kontaktem i osuszenie sprężonym powietrzem.
Z kompresora można skorzystać m.in. w PZMot. lub na stacjach paliw. Nic przy tym nie masz do stracenia.
@Sony,
U mnie przyczyną okazał się wyciek płynu, który zniszczył styki.
Kontrolka otwartych drzwi nie zapalała się po otwarciu bagażnika. Tak samo "oblewała" test, gdy otwierałem drzwi i klapę, po czym zamykałem drzwi - kontrolka gasła mimo, że klapa była otwarta.
ASO zakwalifikowało zamek do wymiany i kostkę łączącą przewody, która rzekomo była zruinowana. Chyba im wierzę, bo zamek mieli na miejscu, ale samochodu nie zrobili i zapraszają na inny termin - kostkę muszą sprowadzić z magazynu centralnego, a teraz mają z tym jakieś problemy i opóźnienia.
Teorie o zalaniu mikro styku w zamku płynem uważam za błędną, rozebrałem to trzy razy psikałem/lałem na kostkę i na zamek WD40 i dopóki była klapa rozebrana to mikrostyk włączał się, jak już wszystko poskładałem, nie działa, nie świeci. :evil:
Za trzecim razem :roll: wyjąłem zamek i nalałem od góry tam gdzie wchodzi wtyczka WD40. Jest to tak szczelnie wszystko tam zalane plastikiem, że nie ma mowy żeby jakiś płyn się dostał do wewnątrz zamka i zalał mikro styk. Co innego klapka na dole w pasie tylnym.
Więc zdobiłem dziurkę w obudowie zamka na przeciw mikro styku i nalałem WD40 do środka i przedmuchałem sprężonym powietrzem, no i teraz działa światełko w bagażniku
Teorie o zalaniu mikro styku w zamku płynem uważam za błędną,
Ja u siebie to testowałem osobiście, bo kazano mi już zamówić nowy zamek. Widziałem namacalnie problem z oświetleniem, klapką i automatycznym ryglowaniem.
Możesz wierzyć lub nie ale po tej "terapii" od prawie roku felerny zamek żyje i ma się doskonale, a uciążliwe mankamenty zostały wyleczone :szeroki_usmiech .
Komentarz